מי אנחנו
מה זה אלברט"ו?
אלברט"ו הינה תוכנית מצוינות בתחומי המדעים והמתמטיקה לכיתות א-ו, אשר מיועדת לילדים מצטיינים בתחומים הריאליים. אלברט"ו פועלת במתכונת של חוגים אחר הצהריים לאורך שנת הלימודים בין השעות 16:30-19:40. מבני הלימוד של התוכנית ממוקמים בסמוך לבתי הספר האזוריים בעדיפות לאשכולות פיס. כיום, תשע"ו, אלברט"ו מפעילה 12 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ ומונה כ-2000 תלמידים.
ילדי אלברט"ו
חוגי ההעשרה באלברט"ו מיועדים לילדים מצטיינים, בעלי יכולות גבוהות מן הממוצע, המחפשים גירוי חיצוני מעבר לשעות בית הספר. תלמידים אלו חשים בלתי ממוצים וכמהים ללמידה ייחודית בסביבה שתיתן ביטוי לרצונותיהם. אלו ילדים הצמאים לתוספת ידע, פיתוח חשיבה יצירתית ומחפשים את חברתם של ילדים אחרים עם יכולות ותחומי עניין כשלהם.
הדרך שלנו
תוכנית המצוינות של אלברט"ו נועדה לאתגר מוחות צעירים ולגרום לילדים מצטיינים לחשוב "מחוץ לקופסא". במהלך השיעורים הילדים עוברים תהליך הדרגתי ובו לומדים לאמץ דרך חשיבה לא שגרתית. אלברט"ו חורטת על דגלה את עיקרון הניסוי והטעייה באמצעות בניות וניסויים, בהם הילדים מתנסים בעצמם מידי שבוע. על מנת לגרות את התלמידים אנו עמלים מדי שנה על יצירת תוכניות חדשות, חווייתיות וצבעוניות לילד. 

מורים, גירים וכל השאר...
לא רק גיר ומחק

שיטות ההוראה באלברט"ו אינן פרונטאליות. אנו פועלים לפי העקרונות הבאים:
השיעור מועבר בצורה מהנה אך באופן ברור ומאורגן.
המורה מלכד את התלמידים סביב מטרה ברורה ומוחשית.
בכל שיעור ישנו מוצר סופי, אותו הילד לוקח הביתה.
קבוצות הלימוד קטנות ומאפשרות חניכה אישית.
התלמיד לוקח חלק פעיל במהלך השיעור.

צוות המורים
צוות המורים

כשם שתלמידי אלברט"ו נבחרים בקפידה על ידי מוריהם בבתי הספר, כך גם המורים בצוות הלימוד של אלברט"ו. הצוות הלימודי נבחר לאחר סדנאות מיון ממוקדות ומורכב מסטודנטים מצטיינים בתחומי הרפואה, המדעים והמתמטיקה. למדריכי אלברט"ו רקע עשיר בהדרכת ילדים וקבוצות בנוסף לידע האקדמי בתחום אותו הם מלמדים.
על תלמידים ונבחרות
קבוצת המטרה - Top 5

אנו מאתרים את התלמידים המצטיינים בתחומים הריאליים במסגרת שיתוף פעולה עם בתי הספר. אנו מסתמכים על יכולת האבחנה של מורי הילדים בבחירת חמשת התלמידים המובילים בכיתתם- כי מי מכיר את הילד יותר טוב אם לא המורה עצמו. תלמידים המתקבלים לאלברט"ו אינם רק בעלי יכולת לימודית גבוהה, אלא גם ניחנים במשמעת עצמית המאפשרת ניצול של מלוא זמן השיעור לפעילות לימודית-חינוכית.
ימים פתוחים ומבחני קבלה
ימים פתוחים ומבחני קבלה

במסגרת איתור התלמידים המצטיינים אנו עורכים "ימים פתוחים" לתלמידים ולהוריהם, טרם תחילת שנת הלימודים. היום הפתוח מתנהל במתכונת של שיעור לדוגמא, בו הילדים זוכים לטעימה מהמקצועות הנלמדים באלברט"ו. כמו בכל שיעור, גם ביום הפתוח הילדים לוקחים חלק אקטיבי במהלך הפעילות ומכאן בוחרים את חוגיהם לפי תחומי עניין.
תלמידים העולים לכיתה ד' ומעלה נדרשים לעבור מבדק התאמה בנוסף להמלצת בתי הספר. המבדק בוחן את יכולתו הריאלית של הילד, מתבצע במהלך היום הפתוח ואורכו כשעה. חשוב לציין כי המבדק נערך בתום היום הפתוח, לאחר התרשמות הילדים והוריהם מהתכנים המוצעים.

קצת במספרים
על מנת להראות את הצלחת התוכנית המחשנו בגרף את רמת הפעילות בשנים 2003-2013:




מאחורי הקלעים...
מחקר ופיתוח

שכל, רגש ודמיון הינם שלושת המאפיינים שעל פיהם פועל הצוות. מדי שנה בשנה הצוות מפתח עשרות רעיונות ומערכים בתחומי המתמטיקה, הביוטכנולוגיה, הפיזיקה והכימיה.

מעבדה כימית

לאחר שצוות המחקר והפיתוח הוגה רעיונות, צוות המעבדה נכנס לפעולה. הצוות ממציא ניסויים, מכין תמיסות ורוקח שיקויים והכל על מנת להתאים את הרעיונות החדשים לילדים.
מפעל
מפעל

ילדי אלברט"ו לומדים את המדע כתיאוריה אך גם רואים אותו מתרחש מול עיניהם. באמצעות הערכות שאותן מייצר המפעל הילדים זוכים לקחת את התוצרים שהכינו הביתה.

צוות המשרד
צוות המשרד

הצוות מאתר את התלמידים המצטיינים במאות בתי הספר עמם אלברט"ו משתפת פעולה. אנו זמינים לפניותיכם בימות השבוע בטלפון, בפקס ובמייל, אצלנו יחס אישי הוא המפתח.
צוות ההוראה
צוות ההוראה

מדריכי ורכזי אלברט"ו הינם סטודנטים מצטיינים בתחומי המדעים והמתמטיקה, בעלי רקע עשיר בהדרכת ילדים. אנו מקפידים על השתלמויות מקצועיות, חניכה אישית וחיבור לילד.
בנימה אישית
אלברט"ו (אתגרי למידה בראש טוב) הינו פרויקט המנציח את שמו של אבי, אלברטו גבאי ז"ל. אלברט"ו (אברהם) היה עילוי בישיבה בטטואן בשנות החמישים, וכבר בגיל שש עשרה היה מורה לתנ"ך, תלמוד, לשון עברית ומתמטיקה וכן שימש כמוהל ושוחט. אלברטו גבאי ז"ל גידל שמונה ילדים ואני הקטן שבהם. החינוך שלו הוביל אותנו להיות שונים זה מזה וממנו. מכאן, הכוכב הלוא הוא הסמל של אלברט"ו מכיל שמונה כנפיים צבעוניות, כאשר כל כנף זהה במסגרת שלה אבל שונה מבפנים. כל הכנפיים מחוברות לאב המכיל את כולם, כפי שהצבע הלבן מכיל את כל הצבעים.
הסוד ביכולת ההוראה של אבי נעוץ במספר עקרונות בסיסיים: הפשטות היא הכל, לימודים נתפסים כאתגר וכיף, הפעילות צריכה להתבצע בחיוך ועם הרבה אנרגיה. עקרונות אלו אפשרו לו לקחת את הנושאים המסובכים ביותר ולהפכם למהנים ומובנים. על עקרונות אלו בדיוק הושתת היסוד החינוכי של אלברטו, וכך אנו מצליחים למעלה מעשור, להביא את המתמטיקה והמדעים המדויקים למקום של פשטות, אתגר וכיף.
אלברטו גבאי היה נוהג לומר: "היה מי ומה שאתה, היה גאה בכך! אני רק אחזק את החוזקות שלך ואעזור לך איפה שפחות, השאר כבר תלוי בך.."- זוהי בדיוק תמצית חינוכו של אלברט"ו.

יהי זכרו ברוך.